sâmbătă, 14 aprilie 2007

AUTO: Mercedes Clasa C a fost lansata si in Romania

Foto: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT
Foto: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT
Foto: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT
Foto: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT
Foto: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT
Foto: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT
Foto: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT
Foto: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT
Foto: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT
Foto: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT
Foto: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT
Foto: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT
Foto: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT
Foto: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT
Foto: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT
Foto: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT
Foto: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT

Asa cum sta bine unei limuzine Mercedes, si reprezentantele noii Clase C impun respect prin aspect. Partea frontala a sa, de pilda, seamana cu varful unei sageti, iar calandru este diferit de la o versiune la alta. Iar daca la Elegance grila are lamelele in relief, la Classic design-ul sau nu se distanteaza prea mult de traditie. La Avantgarde, insa, se observa cele trei lamele orizontale lungi, pe acestea fiind postata, in pozitie centrala, steaua in trei colturi care este sinonima cu Mercedes.

Importante plusuri apar si in ceea ce priveste dimensiunile noii Clase C. Comparativ cu modelele anterioare, cele actuale au castigat 5,5 cm in lungime (ele masoara acum 4,581 m), 4,2 cm in latime (1,77 m) si 4,5 cm la ampatament (2,76 m), ceea ce fireste a facut ca habitaclul sa fie si mai spatios - mai ales pentru umar si cot, dar si pentru picioare pentru pasagerii din spate. Si, fireste, mai luxos, existand diverse finisaje, din lemn, aluminiu sau crom. In plus, printre dotarile optionale figureaza trapa panoramica.

Si mai multe surprize ofera "pantecele" noii masini. Printre dotarile anuntate de constructorul german se numara sistemele Agility Control si Advanced Agility, ultimul urmand a fi disponibil din septembrie. Primul este un ansamblu de calibraje, de amortizoare care adapteaza in mod automat suspensia tinand cont de starea drumului. Ceea ce asigura un sofat placut, de genul celui intalnit pana acum doar la precedenta varianta AMG. Toate variantele din Clasa C vor beneficia de acest sistem, inclusiv versiunea de baza a lui Classic. Pachetul Advanced Agility cu modul de conducere sport, in schimb, da posibilitatea celui aflat la volan sa opteze intre o suspensie sport si una confortabila, iar aceasta alegere se face doar printr-o simpla apasare de buton.

In privinta motorizarii variantele sunt la fel de numeroase. Exista cinci pe benzina - C 180 (V4 / 156 CP) si C 200 (V4 / 184) Kompressor, C 230 (V6 / 204), C 280 (V6 / 231) si C 350 (V6 / 272) -, precum si trei diesel - C 200 CDI (V4 / 136 CP), C 220 CDI (V4 / 170) si C 320 CDI (V6 / 224). Nu in ultimul rand, consumul de carburant a fost redus cu circa 0,3 litri la 100 km

Mercedes-Benz a anuntat deja implementarea transmisiei integrale la aceasta categorie. Astfel, din luna septembrie Clasa C va beneficia de 4Matic pe modelele C 280 (231 CP), C 350 (272 CP) si C 320 CDI (224 CP). Fiind una de ultima generatie, noua transmisie integrala se remarca printr-o greutate redusa, ceea ce asigura un randament superior comparativ cu cel al precedentei.

Siguranta ramane pe primul plan

Asa cum se obisnuieste la un automobil Mercedes, si la cele din noua Clasa C securitatea persoanelor aflate la bord ramane esentiala, si in acest caz putandu-se vorbi despre Pro-Safe. Pe parcursul drumului, soferul este ajutat sa identifice si sa treaca cu bine de orice situatie critica ivita in trafic. In caz ca un accident este de neevitat, pasagerii si omul de la volan beneficiaza de protectie personalizata datorita sistemelor de siguranta pasiva. Dupa coliziune, efectele impactului sunt minimizate, fiind luate masuri de atentionare, cum ar fi activarea automata a luminilor de avarie.

Sistemul Agility Control in dotarea standard

Printre dotarile standard se numara: centurile de siguranta cu fixare in trei puncte si tetierele pentru toate scaunele, cutia de viteze manuala in 6 trepte, sistemul Adaptive Break cu cu ABS, ASR si sistem de asistare la pornirea in rampa, luminile de frana adaptive, pachetul Agility Control, cu sistem selectiv de amortizare, airbaguri cu senzori cu doua trepte de declansare pentru partea frontala, airbaguri laterale, precum si de tip cortina, cotiera fata cu compartiment depozitare, oglinzi exterioare incalzite, reglabile electric, convexe, cu semnalizatoare integrate din sticla clara, asistenta la franare (BAS), Program Electronic de Stabilitate (ESP), sistem automat de climatizare Thermatic, coloana de directie reglabila manual in profunzime si in adancime. Transmisia automata in 7 trepte 7G-TRONIC este standard pentru C 35.


Niciun comentariu:

Despre RUGBY, AUTOMOBILISM, CICLISM, NAVIGATIE, ALPINISM, VOLEI, NAVIGATIE, totul prezentat si, dar mai ales, prin multe imagini. Pentru ca acest blog este si unul de incercari in ale FOTOGRAFIEI...