joi, 7 februarie 2008

K1 / RUGBY: "Moartea din Carpati", in vizita la "stejari"





REVEDERE Catalin Morosanu (stanga) s-a reintalnit cu Bogdan Zebega. Cei doi au fost colegi de camera pe cand jucau pentru selectionata Moldovei
LA POVESTI Catalin Morosanu are multe amintiri de pe vremea cand era rugbyst
LA PACHET Catalin Morosanu (centru) a simulat o gramada alaturi de Gal Csaba, Mihai Macovei (randul de sus), Bogdan Zebega si Ionut Dimofte (jos)
REPUNERE Catalin Morosanu si-a amintit de vremurile cand, ca taloner, trimitea balonul din margine
PASE Fosti colegi in selectionata Moldovei, Bogdan Zebega (stanga) si Catalin Morosanu si-au trimis balonul de rugby unul celuilalt
DIALOG Catalin Morosanu (stanga) si Ellis Meachen au discutat despre rugby, dar si despre K1
EXPLICATII Ellis Meachen (dreapta) i-a aratat lui Catalin Morosanu cateva dintre miscarile de baza ale dansului-ritual Haka
IMPRUMUT Pentru cateva minute, Catalin Morosanu (stanga) a purtat la gat un talisman pe care neozeelandezul Ellis Meachen il are de la fiul lui
NOROC Catalin Morosanu (stanga) si Ellis Meachen si-au urat succes la despartire
Foto: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT
VIZITA Desi au mai ramas nici doua zile pana la meciul cu turcul Erhan Deniz, din K1 Grand Prix-ul de la Budapesta, Catalin Morosanu si-a facut timp in aceasta dupa amiaza sa faca o vizita echipei de rugby a Romaniei, cantonata la Izvorani.
Insotit de promotorul Cristi Eremia, cel supranumit “Moartea din Carpati” a fost intampinat de antrenorul principal Marin Mot. Si cum Morosanu este un fost practicant al rugby-ului, dialogul s-a legat repede. “Pe ce post ai jucat?”, l-a intrebat Mot. “Taloner, insa nu aveam fizicul necesar, asa ca am fost trecut pe treisferturi, ca aripa. N-am rezistat. Mie imi placea sa intru in adversari, iar pe aripa joci altceva. Aveam viteza, insa nu ma simteam in largul meu”, a explicat ieseanul care l-a avut ca antrenor pe Silviu Balcan. Auzind ca Morosanu a fost taloner, Marin Mot a zambit si i s-a adresat directorului tehnic Ellis Meachen, aflat langa el: “A jucat taloner!”. Apoi, antrenorul a continuat: “Si eu tot taloner am fost. Se vede dupa nas ca ai jucat rugby”. Ieseanul a zambit si a raspuns imediat: “Unii cred ca semnele astea (n.a. arata spre nas) le am de la K1, insa m-am ales cu ele de la rugby. Trebuie sa atragi atentia cu ceva, iar eu ies in fata cu nasul”.
Ajuns in hotel, acolo unde rugbystiii se relaxau dupa antrenament, Morosanu i-a imbratisat si le-a dorit succes la meciul cu Georgia, din Cupa Europeana a Natiunilor (sambata, de la ora 14:00, la Tbilisi). Zambetul i-a inflorit pe fata in momentul in care a dat ochii cu talonerul Bogdan Zebega, cu care a impartit aceeasi camera pe vremea cand evoluau pentru selectionata Moldovei, in Cupa Comitetelor Regionale. “El era titular, iar eu rezerva lui. El a avut noroc. Ca avea fizic de taloner. Eu eram mai firav atunci, iar pe acest post, in linia intai, e greu sa rezisti daca n-ai suta de kilograme”.
Nici actualul director tehnic al lotului national de rugby, Ellis Meachen, n-a ramas indiferent la vizita lui Morosanu. Neozeelandezul a discutat cu primul roman prezent in K1 Grand Prix atat despre sportul cu balonul oval, dar mai ales despre Haka, dansul-ritual al selectionatei All Blacks. “Este ceva foarte serios”, i-a spus Meachen, care i-a si aratat cateva dintre miscari. “Eu n-am cum sa fac integral Haka inainte de meciuri. Nu-mi permite timpul. Sper ca o voi face si la Budapesta, sambata. Oricum, mie imi place acea varianta care se incheie cu acel gest la gat”. Catalin Morosanu si-ar dori sa mai poata juca rugby, insa se teme de o accidentare care l-ar tine departe de ringul din K1. “Am avut probleme ca rugbyst, la glezna. Am mai prins si batai in meciuri. Ca fara ele rugby-ul n-ar mai fi atat de frumos. Dupa meci, insa, eram iar prieteni. Ne impacam la o bere. M-a batut gandul sa mai joc, asa, de placere, insa ma tem de o accidentare. Visul meu este sa ajung in finala K1 si vreau sa mi-l implinesc”. Desi nu mai joaca, ieseanul urmareste ce se intampla in rugby. A vazut meciurile de la Cupa Mondiala, din toamna trecuta, cand a tinut cu Australia.
Meciul lui Catalin Morosanu cu turcul Erhan Deniz, de la K1 Grand Prix Budapesta, va fi transmis in direct, sambata, de la ora 23:00, de ProTV. Prima parte a galei va putea fi urmarita pe www.protv.ro, incepand cu ora 20:30. In aceeasi zi, dar la Tbilisi, echipa de rugby a Romaniei va intalni Georgia, in Cupa Europeana a Natiunilor 2007/08. Partida este programata la ora 14:00 si va fi difuzata pe Radio Sport Total.

Niciun comentariu:

Despre RUGBY, AUTOMOBILISM, CICLISM, NAVIGATIE, ALPINISM, VOLEI, NAVIGATIE, totul prezentat si, dar mai ales, prin multe imagini. Pentru ca acest blog este si unul de incercari in ale FOTOGRAFIEI...