![](http://1.bp.blogspot.com/_X26NPm5mmV4/R9_CG4qgu_I/AAAAAAAAIGA/6xDpSLJJ9yQ/s400/squba_a1.jpg)
![](http://3.bp.blogspot.com/_X26NPm5mmV4/R9_CDYqgu-I/AAAAAAAAIF4/Fuo2On7EeAE/s400/squba_a8.jpg)
![](http://1.bp.blogspot.com/_X26NPm5mmV4/R9_B-4qgu9I/AAAAAAAAIFw/S1Q6vm-mPdE/s400/squba_a14.jpg)
![](http://3.bp.blogspot.com/_X26NPm5mmV4/R9_B7Yqgu8I/AAAAAAAAIFo/DQ79jKVEGHM/s400/squba_a21.jpg)
![](http://2.bp.blogspot.com/_X26NPm5mmV4/R9_B4Iqgu7I/AAAAAAAAIFg/-PvZ7i8W_Hs/s400/squba_b1.jpg)
![](http://3.bp.blogspot.com/_X26NPm5mmV4/R9_B0Yqgu6I/AAAAAAAAIFY/vUJiWQZtZBs/s400/squba_b5.jpg)
![](http://2.bp.blogspot.com/_X26NPm5mmV4/R9_BwIqgu5I/AAAAAAAAIFQ/Wl1A38C3eYE/s400/squba_b7.jpg)
![](http://1.bp.blogspot.com/_X26NPm5mmV4/R9_Bs4qgu4I/AAAAAAAAIFI/VWlwKlobN7E/s400/squba_b8.jpg)
![](http://4.bp.blogspot.com/_X26NPm5mmV4/R9_Booqgu3I/AAAAAAAAIFA/AJvgwAJdj84/s400/squba_b32.jpg)
![](http://1.bp.blogspot.com/_X26NPm5mmV4/R9_Bk4qgu2I/AAAAAAAAIE4/C9E3MA8Mb_E/s400/squba_b33.jpg)
![](http://2.bp.blogspot.com/_X26NPm5mmV4/R9_BZIqgu1I/AAAAAAAAIEw/Ny4_m8Mne-M/s400/squba_c8.jpg)
![](http://3.bp.blogspot.com/_X26NPm5mmV4/R9_BVYqgu0I/AAAAAAAAIEo/vY7fOxHIr98/s400/squba_c10.jpg)
![](http://2.bp.blogspot.com/_X26NPm5mmV4/R9_BQIqguzI/AAAAAAAAIEg/ogZ5AfmQEsk/s400/squba_c12.jpg)
Conceptul sQuba este un omagiu adus lui James Bond. Nu întâmplator, el se aseamana cu Lotus Elise, masina submersibila a cunoscutului erou de film.
În contextul economic actual, când pretul petrolului a atins cote alarmante, constructorii de automobile lucreaza la masini care sa foloseasca surse alternative de energie. La Salonul gazduit de Geneva (6-16 martie) au fost expuse câteva dintre ele.
Dintre toate automobilele hibride, cel mai ciudat este, fara îndoiala, sQuba. Proiectat de carosierul elvetian Rinspeed, acest concept este cel dintâi capabil a se scufunda la o adâncime de zece metri. Si asta fara a se lepada de cele patru roti cu care, pâna atunci, s-a deplasat pe uscat. Si nu oricum, ci cu o viteza maxima de 120 km/h (atinge “suta” în 7,1 secunde). E adevarat, sub apa se misca precum melcul (3 km/h), însa placerea e asigurata.
Echipat cu un motor principal cuplat la rotile din spate, dar si cu doua propulsoare anexa cu elice, acest submarin pe patru roti îsi ia energia din baterii Lithium-Ion reîncarcabile, în timp ce alimentarea cu oxigen a pasagerilor, pe timp de scufundare, este asigurata de un sistem autonom aflat în habitaclu. Pentru a fi si rezistent, dar si usor (920 kg), motorul lui sQuba este construit dintr-un material denumit Carbon Nano Tube.
Nu este pentru prima oara când Rinspeed ataca apele cu masinile sale, acum doi ani fiind prezentat conceptul-amfibie Splash.
Dintre toate automobilele hibride, cel mai ciudat este, fara îndoiala, sQuba. Proiectat de carosierul elvetian Rinspeed, acest concept este cel dintâi capabil a se scufunda la o adâncime de zece metri. Si asta fara a se lepada de cele patru roti cu care, pâna atunci, s-a deplasat pe uscat. Si nu oricum, ci cu o viteza maxima de 120 km/h (atinge “suta” în 7,1 secunde). E adevarat, sub apa se misca precum melcul (3 km/h), însa placerea e asigurata.
Echipat cu un motor principal cuplat la rotile din spate, dar si cu doua propulsoare anexa cu elice, acest submarin pe patru roti îsi ia energia din baterii Lithium-Ion reîncarcabile, în timp ce alimentarea cu oxigen a pasagerilor, pe timp de scufundare, este asigurata de un sistem autonom aflat în habitaclu. Pentru a fi si rezistent, dar si usor (920 kg), motorul lui sQuba este construit dintr-un material denumit Carbon Nano Tube.
Nu este pentru prima oara când Rinspeed ataca apele cu masinile sale, acum doi ani fiind prezentat conceptul-amfibie Splash.
Foto: Rinspeed
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu