vineri, 11 aprilie 2008

RUGBY: Născut învingător







































Foto: Marian-Valentin BURLACU / ProSPORT





Foto: Emil-Catalin BURLACU (Bath)
Pilierul Paulică Ion se luptă pentru titlu în Anglia
Campion cu Steaua în 2005 şi 2006, participant la ultimele două Cupe Mondiale, Paulică Ion trage tare pentru a fi titular la Bath Rugby, cea mai bună echipă a Europei acum zece ani şi finalistă a Challenge Cup în 2007.
Vara trecută, pe când naţionala se pregătea de Cupa Mondială, a răsunat bomba: pilierul stelist Paulică Ion a semnat cu echipa engleză Bath!
Astfel, el a devenit primul rugbyst român angajat la un club profesionist din prima ligă a ţării în care a apărut acest sport. Şi nu la oricare, ci la unul care a fost campion al Europei în 1998, a adunat cele mai multe titluri în Anglia (şapte), iar acum se luptă pentru încă unul.
Are contract până în 2009
Format ca rugbyst la Brăila, de antrenorul Eugen Iftime, Paulică Ion (25 de ani) s-a integrat rapid la multipla campioană a Angliei.
Iar sâmbăta trecută a avut o nouă apariţie în tricoul acesteia, la meciul câştigat confortabil (57-5), cu Leeds, în sferturile de finală ale Challenge Cup (competiţie similară Cupei UEFA din fotbal).
„M-am acomodat repede aici, deşi n-a fost deloc uşor. Oraşul e frumos, oamenii de treabă. N-am probleme nici cu şofatul, deşi sensurile sunt inversate, spre deosebire de Europa. Sincer vorbind, când am primit oferta de a semna pentru Bath nu mi-a venit să cred. Acum îmi doresc să joc cât mai multe meciuri. Am contract până în 2009 şi trag tare pentru a rămâne aici“, ne-a mărturisit jucătorul care a debutat pentru România la Cupa Mondială din 2003, când l-a avut ca adversar direct pe puternicul pilier argentinian Omar Hasan.

Paulică Ion, pilier dreapta la Bath Rugby: "Mă bucur că Petru Balan a semnat cu Northampton, care e aproape de Bath. Din toamnă vom fi doi români în campionatul englez, iar asta arată că avem valoare. Sper să mai vină şi alţii"
Geanina Ion, soţia lui Paulică: "Din momentul în care am venit la Bath, oamenii din club mă întreabă mereu dacă am nevoie de ceva, dacă ne simţim bine aici. Au mare grijă de rugbyşti, de familiile lor"

Oraş inclus în patrimoniul UNESCO
Cu o populaţie de peste 90.000 de locuitori, oraşul Bath este situat în sud-vestul Angliei, în apropiere de Bristol. Încă din perioada romană, el a devenit cunoscut pentru apele sale termale.
Majoritatea construcţiilor sunt în stil georgian, celebre fiind Royal Crescent şi Croissant Royal. Nu întâmplător oraşul a fost inclus în patrimoniul UNESCO. „Sunt de nouă luni aici, însă nu mă plictisesc deloc“, ne-a mărturisit Geanina Ion.
Articol aparut in ProSport, sub semnatura lui Marian BURLACU.

Niciun comentariu:

Despre RUGBY, AUTOMOBILISM, CICLISM, NAVIGATIE, ALPINISM, VOLEI, NAVIGATIE, totul prezentat si, dar mai ales, prin multe imagini. Pentru ca acest blog este si unul de incercari in ale FOTOGRAFIEI...