duminică, 21 ianuarie 2007

RALIUL-RAID DAKAR 2007: Cel mai bun rezultat pentru Romania



Chiar daca are doar 22 de ani si se afla la prima participare, Emanuel Gyenes a terminat cel mai dificil rally-raid al lumii pe locul 46 si ocupa pozitia 9 in clasamentul debutantilor.

Inaintea etapei Dakar-Dakar, Mani Gyenes si-a aratat potentialul in proba speciala Tambacounda – Dakar, unde a terminat cu al 22-lea timp si si-a trecut in palmares cea mai buna clasare romaneasca intr-o proba a Dakar-ului. Dupa etapa 14-a, pilotul Mol Dakar Team se afla in clasamentul general pe locul 46.
Desi initial s-a anuntat anularea probei speciale de pe malul Lacului Roz, organizatorii au revenit asupra deciziei si ceea ce trebuia sa fie o parada a celor care au reusit sa ajunga la finis s-a transformat in ultima proba a raliului. Daca la sfarsitul primei etape din acest an au ajuns peste 240 de concurenti, la finisul de la Lacul Roz au ajuns doar 132.
Mani Gyenes a terminat proba ce masora 16 kilomteri in 10m30s si a termiant Dakar-ul pe locul 46, obtinand cea mai buna clasare romaneasca in acest raliu. In clasamentul debutantilor, campionul de enduro cross al Romaniei ocupa locul 9, performanta care l-a motivat sa declare ca doreste sa revina si in 2008.

Emanuel Gyenes #51 : « Inca nu realizez ca am reusit sa termin Dakar-ul si mai ales ca am obtinut un rezultat atat de bun. Au fost zile grele, mai ales in etapa maraton dintre Atar si Tichit, dar tot timpul mi-am spus ca voi reusi sa ajung la finis. Cand mergeam in acea etapa la kilometrul 50 am cazut si mi s-a spart un furtun de la benzina, s-a fisurat si furtunul de la racire si pierdeam apa. A fost greu pentru ca pe dune se incalzea foarte tare motorul pierdeam apa, dupa aceea opream si puneam apa din rucsac (o aveam acolo ca sa beau in timpul probei), iar cand intalneam oameni ceream apa si reumpleam rucsacul. Nici nu mai stiu de cate ori am facut asta in total am facut cei peste 500 de kilometri ai probei speciale in 11 ore. Am reusit, insa, sa ajung in tabara sa schimb furtunul si sa ajung azi aici pe malul Lacului Roz. Acum nu vreau decat sa ajung acasa si sa ma pot bucura de succes alaturi de prieteni. Cand voi ajunge la Satu Mare ma voi gandi exact ce anume voi face de acum inainte, insa cred ca voi fi la Dakar si in 2008, doar ca atunci voi merge cu un KTM cu o capacitate cilindrica mai mica decat cel din acest an. » (In Dakar-ul 2007 Mani a mers pe un KTM 660 Rally).

Zsolt Szilvester (manager &mecanic) : « Am ajuns la finis si am reusit sa obtinem cea mai buna clasare a unui pilot roman in Dakar. Locul 9 la categoria debutanti este o performanta avand in vedere ca din cei peste 250 de concurenti inscrisi, 30% se afla la primul raliu. Este o satisfactie enorma sa vezi ca pilotul de care ai fost alaturi inca de la prima competitie termina cel mai dur raliu. Nu reuseam, insa, sa ajungem aici fara sprijinul sponsorilor si sper ca de acum incolo implicarea acestora in participarile romanesti in Dakar sa creasca. Vreau sa le multumesc celor care de-a lungul competitiei au fost alaturi de noi si ne-au trimis mesaje de incurajare, suportul lor ne-a ajutat sa trecem peste momentele dificile ale Dakar-ului. »

Niciun comentariu:

Despre RUGBY, AUTOMOBILISM, CICLISM, NAVIGATIE, ALPINISM, VOLEI, NAVIGATIE, totul prezentat si, dar mai ales, prin multe imagini. Pentru ca acest blog este si unul de incercari in ale FOTOGRAFIEI...